Milstolpar

SAAB milstolpar 1947 - 2015
 

 


 

Test
Test
 

Gruppfoto
Framhjulsdrivna bilars egenskaper   Civilingenjör Gunnar Ljungström, Trollhättan

 
 


 
1947
1947-09
1947-10
1947-12

1947

På försommaren presenterades Saab-bilen, eller Saab-92,
SAAB 92
Ett Transportproblem och hur det löstes.
Pressarna kunde slutat på älvbotten
  1948
x
 

1948-11
1948-12

Från flygplanbygge till bilproduktion
FRÅN IDÉ TILL SERIEVAGN
 
  1949
x
 

1949-03
1949-01

Saab - 92  en liten personbil  Saab-bilens konstruktion av civilingenjör Gunnar Ljungström
Hur Saab-92 växt fram
 
  1950
 
 
1950_Saab92
1950-10-07

Vingpennor Saab 92
Servicekurs
 
  1951
x
 

1951-01
1951-01
1951-1
1951-03
1951-03
1951-05
1951-10-21

SAAB-T bygger ut
Besök av Prins Bertil
Saab nr 1000 Levererad
Tioårsfest i Trollhättan
92 AN I MONTE CARLO RALLYT
Kunglig saab-92
22:a Monte Carlorallyt
 
  1952

 

1952
1952-01
1952-VIPS2

1952-12

Vips nR2 1952 saab-bil nr 4000, från "linan"
Saab-T har fått orkester
Har ni atombomb i bilen? fråga till rallysegrande greta
Vad vänsterhänta väntat på. Nyhet från Saab-T
 
 
  1953

 

1953-Vips1
1953-03

Saab-92 modell 1953
Midnattssols- och Tulpanrally för Saabåkande Greta
 
  1954
 
1954-01_VIPS1
1954-02

Lyckad trollhätterevy drog tre fulla hus
Saab-92 har fått soltak

 
  1955

x
x
 

1955-06
1955-04
1955-07
1955 VIPS 6

VIPS Nr 2 1955 Midnattssolrallyt 
VIPS Nr 2 1955 Segerrike Erik Carlsson började biltävla först i fjol   
VIPS nr 4 1955 Nya karosseripressen till saab-t under poliseskort direkttransport chicago-trollhätta
Saab-93 först i världen genom snövallen  SpeciaIreportage av Sixten S:on Phink
 
  1956
x






 

1956
1956 VIPS 1
1956 VIPS 2
1956-VIPS 4
1956-VIPS 4
1956 VIPS 6
1956 VIPS 6
1956 VIPS 6

Fantastisk upphämtning av Melle i USA-rallyt
Saab sonett "russinet i tårtan"   plastsport vagnen stockholmssalongens sensation
Fyra nittiotreor toppade ekonomitävling
3:an totalsegrade i hårt norskt rally
Saab-93 vann amerikansk stortävling - ledde från start till mål
Verktygsavdelningen saab-t ger ut egen jultidning
Trollhättetillbyggnaden pågår planenligt.
2.500 såg trollhätterevyn
 
  1957




x
x




x



 

1957
1957
1957
1957
1957
1957 nr1
1957-01-24
1957-09-01
1957-09-04
1957-09-05
1957-10-08
1957-10-26
1957-10-31
1957-11-07
1957-11-23
1957-11-23
1957-11-25

1957-11-28

Saab Sonette ocr
"carlsson på taket" nu på toppen
Saab 93 Bäddbar Familjebil
SAAB - segrar på löpande band Erik Carlsson
MELLDES syn på USA
Saab med Saxomat
rollhättebil har framgångar i USA
Teknikens Värld  "Se bättre ut"
10 Nyheter på nya Saab
Ny Saab 93 klar att släppas ut.
Saabs nya anläggningar för målning och slutmontering av bilar
Pressvisning av SAAB 93 B
SSS ~ Saab, Super Sonett i skyttelsus på Motorvägen
Flott och bejublad Saab-revy
Saab-Erik vill slippa smeknamnet "på taket"
Philipsons visar Sonetten
SAAB tog rubb och stubb i Amerikarallyt
SAAB utvidgar och ökar produktionen
 
  1958
 

1958-2

1958-06 VIPS 3
1958-VIPS5

Saab granturismo 750
Tio tons kranbil nyförvärv till saabs brandkår
Genom rövarbarrikader och i 40 graders ökenhetta  - ”Susanna” (93:an) klarar allt
 
  1959

x
 

1959-6
1959-01
1959-06

"Titta mamma inga ventiler"
5.000 Saab-bilar till USA i år DUBBELT UPP 1960
Revysångerska och "skattmas"
 
  1960

x
 

1960-01
1960 VIPS 2
1960-5 VIPS5

Personalavdelningen
Klasseger för Saab i Monte Carlo-rallyt
Specialvagn från SJ närmare fördubblar transportkapaciteten av 95-karosser
 
  1961
x





x

1961-02
1961-VIPS2
1961-VIPS2
1961-VIPS3
1961-VIPS4
1961-VIPS4
1961-02

ANA Nytt nr 2   SAAB :en kyls ned 40 grader vi gör ett besök i SAAB:s motorlaboratorium
Hård vägtest i skakmaskin från Saab-T
Saab 96 i exotiskt sällskap
Saab-the marvelous!
Ny 500-tons karosseripress
Saabs dag på Skarpnäck
Hypermodernt motorlabratorium i Trollhättan
 
  1962


 

1962-2
1962-1
1962_Vips1
1962 Vips 1
1962 Vips 1
1962 Vips 1
1962 Vips 1
1962 Vips 1
1962 Vips 3
1962-4

1962 Vips 5
1962 Vips 5
1962 Vips 5

Monte Carlo-rallyet "inifrån"
Eric Carlssons Monte Carlo-seger har väckt uppmärksamhet världen över
Sportvagn, nya färger och husvagn Saabnytt på Stockholms bilsalong
Saab Sport exklusiv högfartsvagn med ”snäll” motor
Produktionen igång i nybyggnaden Etapp III
Eric Carlssons Monte Carlo-seger har väckt uppmärksamhet världen över
Känd motorman tävlingsledare vid Saab-T
Förnämlig motorutmärkelse till Erik Carlsson
Saab 25 år   -Från 48.000 kronors årsförlust till 10 miljoner i vinst
Termostatreglerad innertemperatur en av tiotalet förbättringar i 1963 års Saab-bil
Nytt materiallaboratorium klarar 70.000-takt
Ny rullbana för ”landsvägskörning” inomhus
25 meter långt specialfordon lastar 10 Saab-bilar
 
  1963
x




x

 

1963 Nr 1
1963-01_VIPS1
1963-VIPS3
1963-VIPS3
1963-VIPS4
1963-04
1963-05
1963-09

Första Vindrutan
Saabs och Eriks ”andra raka” i Monte Carlo-rallyt
5000 såg saab-t-revyn
Saabs husvagn klar för serietillverkning
100.000:E nittiosexan levererad
20-talet förbättringar på 1964 års Saab-modell
De nya karosseripressarna i drift
Prins Bertil på saab-t-besök
 
  1964



x


 

1964-1
1964-04
1964-09-28
1964-09-28
1964-10-16
1964-10-29

Saab 96 årets bil 1963   Nya bromssys temet avgörande motiv
Större Saab-bil med engelsk 4-taktsmotor diskuterad
Fyr-takts-motor i större modell.
Saab - Triumph inleder samarbete kring ny bil Projekt klart om 5 år Modell med 4-taktare
Saabs tvåtaktsmotorer kvar minst fem år till
22 svenskar kör engelska rallyt
 
  1965

x



x




 

1965
1965-03
1965-VIPS3
1965-VIPS2
1965-VIPS2
1965-04
1965-05
1965-06-16 Nr41
1965-06-16 Nr41
1965-06-16 Nr41
1965-06-30 Nr42
1965-08-05 Nr43

1965-08_Vips 4

Saabs "Älvbrinken" Stallbacka och malöga industriområde
Vips nr2 1965 saab provar två sportvagnprotototyper
Det sista från malöga by
Invigningen av tävlingsavdelningens nya lokaler
250.000:e Bilen
VIPS Nr 2 1965   Tillverkad av troll i trollhättan
VIPS Nr 2 1965    Ny Saab med fyrtaktsmotor klar 1970   
Ändring av bolagets firmanamn saab aktiebolag
Förbättringsförslag behandlade vid sammanträde den 20/5 1965
Fotboll Serietabeller for avdelningsserierna i fotboll
Overhead-projektor

Priser på bilar vid försäljning till anställda
Quintuspressen färdigmonterad
 
  1966
x
 

1966-01 Vips nr 1
1966-01
1966-01
1966-01
1966 VIPS4
1966-08-05 Nr70

Saab Sonett II
22 ”TJUGOFEMÅRINGAR”
35.000 SAABÄGARE I USA
Saab bland de säkraste bilarna över huvud taget
V4 FYRTAKTSMOTOR GER SAAB 50 PROCENT EFFEKTÖKNING
Ändring av matpriserna i personalrestaurangen
 
  1967
x

x

1967 
1967-03-23 Nr 92
1967-05-26-nr100

Samtal med Gustav Westlund
Nyhet på Saab  Besökståget
Välkommen till Saab...Tom Trana
 
  1968

x
 

1968-06-07-nr143
SLIDE 2
1968-VIPS 6

Saab startar biltillverkning i Finland
Flickorna bak i bilen
En av Saab-T:s mesta "kändisar" lämnar företager vid Årsskiftet  -  Nils Gustaf Nilsson
 
  1969
x



x

 

1969 Nr 3
1969-03-21
1969 VIPS 5
1969 VIPS 5
1969 Nr7
1969-06-13 nr 186
1969-11-14

Rolf Mellde direktör
Nya bilpriser för Saab-anställda
Det byggs vid SAAB-T
Nitton "25-åringar" vid SAAB-T
Flickorna i växeln SAAB Trollhättan
Antalet anställda
Första bilen lämnar monteringsbandet i Finlands-fabriken
 
  1970




x

1970 Vips nr 3
1970-06-26 nr234
1970-08-28 nr 239
1970 09 25 X
1970-11-13
1970 12 04  xxx

Så blev vi SAAB-SCANIA
SAAB-VALMET:s anläggning i Nystad invigd
SAAB enda märke som ökar på vikande svensk marknad
Per Bengtsson Svensk mästare i skolskytte.
Utnämningar inom Saab-Scania-Koncernen
1970-års Saab-Scania-veteraner (Gruppkort)
 
  1971


 

1971 10 05 X
1971 10 05 X
1971-Vips 2

Sex syskon vid Saab-Scania i Trollhättan.
Feststämning vid pensionärsbesöket.
Redaktionsråd för Vips och Vindrutan i Trollhättan
 
  1972




 

1972 04 28 X
1972 03 03 X
1972 09 01 X
1972 09 22 X
1972 10 16 X
1972 12 29

Saab Halvorstirp invigt ocr
Två tjänstebostäder - nu kontor. (John Johnsson, Gustav Westlund)
Skeetskyttarna har fått en fin skjutbana.
Våra nya arbetskläder.
99-an som polisbil.
Stora förslagsbelöningar - Två bröder fick dela på 22 000 kr
 
  1973


x
 

1973 Nr 1
1973-07-06
1973-12-07
1973-11-03

Gustav Westlund lämnade företaget efter 35 år
SAAB-SCANIAS stråkensemble
Det här med gengas.
    Här får ni veta hur den fungerar.
Stor efterfrågan på 99:ans stolar
 
  1974
x





x






 

1974
1974-02-01
1974-02-15
1974-03-22
1974-05-03
1974-05-13
1974-05-17
1974-08-23
1974-10-18
1974-11-01  
1974-11-04
1974-11-29
1974-12-13
1974-12-13

Välkommen till Örn fritidsparadiset på västkusten
Saab 94 var en slamkrypare
Combi Coupé till prinsessan Margaretha
Nu produceras Saab 99 i Belgien
Så här jobbar dom i verktygsverkstaden
Nu kommer motionscentralen
Blindtarmen
Motionscentralen växer upp
Sista Sonetten rullar ut
Sista Sonetten rullar ut
Byggen på gång
Motionscentralen öppnar.       Nu har du chansen att bli av med kalaskulan.
36 nya aktieägare vid årets jubileumsfest
Nytt kontorsbygge invigt
 
  1975





x

 

1975-04-07
1975-04-30
1975 VIPS 1
1975 VIPS nr 3
1975 VIPS nr 5
1975-04-11
1975-08-08
1975-08-15

Ståtlig byggnad ger pressverktyg tak över "huvudet"
Samråd gav resultat hos flickorna i karosskontrollen
Ett 25-årsjubileum
Hundratusende Herrgårdsvagnen från Saab
Sista Saab Sonetten lämnar linan.
Industrirobot till karosseriet

Garagemästare Johnsson i pension efter 30 års tjänst
Klart för "Line-out"   Genomgripande miljöförbättring i karossverkstaden
 
  1976


x



 

1976-01-30
1976 Vips nr 8
1976-03-19
1976-04-09
1976-06-11
1976-08-06
1976-08-06
1976-09-24
1976-11-19

En miljon saab-bLlar tillverkade — viktig milstolpe
Succé för Malögasvängen
Intervjun "Stimulerande arbetsuppgifter viktigast"  Bengt Cronquist
Projekt "line-out"  - blev det som vi trodde?
96:an till Arlöv - Så blir det i Trollhättan
Sista 96:AN från trollhättan — fortsättning i Arlöv
Här kommer 111!
IF Saab har 35-årsjubilerat
Välorganiserad service inför rac-rallyt
 
  1977
x



x




x











 

1977-01-21
1977-02-25
1977-03-11
1977-05-13
1977-04-15
1977-08-19
1977-08-26
1977-08-26
1977-09-16
1977-09-23
1977-09-23
1977-09-30
1977-10-07
1977-10-14
1977-10-14
1977-10-28
1977-10-28
1977-11-04
1977-11-11
1977-11-18
1977-11-25
1977-12-02
1977-12-02

Fint ljudrum invigt för teknisk utveckling
Byggen på gång
Saab visar sportig combi coupé
Byggen på gång
Landets modernaste avgaslaboratorium invigt
1978 års Saab-modeller
Data och leverans delar på förstklassiga lokaler
Elbilsprojektet utvecklas positivt
Pionjär I Tage Rapp Våra pionjärer
Våra pionjärer Pionjär II Walfrid Olsson
Saab turbo premiärvisades i Frankfurt
Våra pionjärer Pionjär III Hugo Andersson
Våra pionjärer Pionjär IV Erik Karlsson
Våra pionjärer Pionjär V Acke Gustavsson
Fluid form-maskin i det närmaste färdigutprovad i reaverkstaden
Avgaslaboratoriets andra etapp klar
Våra pionjärer Pionjär VI Oskar Börjesson
Våra pionjärer Pionjär VII Carl Warm
Våra pionjärer Pionjär VIII Åke Mattsson
Två jubilarer  Saab (30)   Scania  (75)
Våra pionjärer Pionjär IX Henry Augustsson
Våra pionjärer Pionjär X Gunnar Blomgren
Några milstolpar kring Saab-bilens utveckling:
 
  1978


x

x

 

1978 Vips nr 2
1978-05-16
1978-05-23
1978-07-07
1978-11-03
1978-12-01
1978-12-08

Tillverkningen av 95-modellen har upphört
Saab 900
Ny vd för Saab-Scania AB
Sista bilen från Belgien
Här bor vi på stan
Ny modelIvariant av Saab 900
Jubileumsfesten
 
  1979



x



 

1979
1979-03-02 Nr 677
1979-03-02  677
1979-01-12 Nr670
1979-02-02 Nr 673
1979-08-14
1979-09-07
1979-09-28

Fluid form-pressar till Polen
Sista kontantlönen utdelad - nu blir det pengar på banken
Rallykungen 50 år?
Sista 99-an från Trollhättan
Personalrabatter på produkter från Parca Norrahammar
1980 års saab-modeller
Saab-Lancia 600
Familjedag på Saab
 
  1980




x



 

1980-01-11
1980-01-11
1980-03-05
1980-03-14
1980-04-11
1980-04-11
1980-04-18
1980-08-15
1980-08-25
1980-09-05
1980-10-31
1980-11-28

Saab 96 med specialutrustning
Slutet på en bilepok  -sista Saab 96:an tillverkad
Öppet hus när Erik fyllde 60
Så klarade Trollhättesaabarna sig i Vasaloppspåret
Wennlo "Årets Marknadsförare"
Tysk statistik visar Saab bäst i världen
Monteringslinen modell 1949
Vindrutan byter redaktör
SAAB 900 1981 - Ny Sedan modell  - Ny motor
Saab- Scania i Kramfors 10 år
Sveriges äldsta hemvärn finns på Saab-Scania i Trollhättan
Traditionell tioårsfest med stort deltagande
 
  1981



 

1981
1981-03-13
1981-04-10
1981-09-04

Detta är GM
Saab 900 LPG — Sveriges första typbesiktigade motorgasbil
Positivt för Saab på Turbobilarna dålig bilmarknad ökar mest!
Intervjun  Åke Johansson
 
  1982



x




 

1982
1982-01-05
1982-03-23
1982-03-26
1982-04-30
1982-05-07
1982-08-20
1982-09-10
1982-11-26

Därför samarbetar vi med Fiat-Lancia
Grupparbete införs i monteringen
Saab årets bil i Storbritannien!
37-årig epok i graven när Reaverkstaden flyttar
Saab II korpmästare i bowling 1982
Saab åter i RAC med tvåtaktare!
Saab först igen! Asbestfria bromsbelägg med tredubbel livslängd
Saabproduktionen höjs igen Har ökat 20 000 på ett år!
Äntligen !   På måndag öppnas nya telefonväxeln
 
  1983
x


x


 

1983-02-18
1983-03-04
1983-03-08
1983-03-11
1983-03-25
1983-08-12
1983-09-02

1983-09-13

Gunnar Ljungström hedras med unik utmärkelse
Utnämningar i Saab Personbilsdivisionen
Ny saabmotor presenteras
VD-skifte i Saab-Scania men Sten Gustafsson kvar i ledningen
Så har Saabs nya motor vuxit fram:Fyrtaktsmotorns utveckling
Rekordsommar på Örn
Nya telefonväxeln populär
Världspremiär i Frankfurt   Ny 2-dörrars Sedan och cabrioletstudie
 
  1984
x


 

1984-02-03
1984-04-09
1984-05-11
1984-06-08

Stig-Göran Larsson ny direktör i Scania divisionen
Saab-Scanias nya symbol
Ny produktionsdirektör vid Saab-Scania i Trollhättan
Saab 9000 — en stjärna är född!
 
  1985








x

1985-01-18
1985-02-02
1985-06-07
1985-06-28
1985-08-30
1985-09-20
1985-09-20
1985-10-22
1985-11-11
1985-11-22

Palme om Saab 9000: — En utomordentligt fin bil!
Framtidsprojekt från Saab:   Fördelare och tändkablar försvinner på bilmotorerna
Nytt tekniskt kontor byggs i Trollhättan
Unikt Saab-filter minskar allergibesvär
Saab-Scanias Veteranförening firade 10-årsjubileum
Stor efterfrågan på Saab Friction Tester
Saab 9000 Turbo 16 — Sveriges bästa bil
Ny vindtunnel i Trollhättan
Nya Arlövsfabriken invigd
Saabs ljudlaboratorium:
 
  1986

x

x




 

1986-02-14
1989-04-05
1986-04-25
1986-04-23
1986-04-30
1986-06-27
1986-07-04
1986-09-12
1986-08-15
1986-08-22
1986-11-14

1986-12-12

Serieproduktionen Cabriolet startar av Saab 900
Fordonsteknisk profilering av 4-årig teknisk linje
Bertil Sallander — IF Saabs meste idrottsprofil!
Saab-Scania bygger ut i USA: Investerar 120 miljoner kronor i första etappen
Utvecklings och Produktionssektorn
Saab inviger nytt tekniskt centrum
1986 års designpris till Saab 9000
Famijedag vid Tekniskt Center
Saab 9000 är Sveriges bästa bil — igen!
16 500 besökte Saabs bilmuseum i Trollhättan under sommaren
Första Saab 900 Cabriolet i Sverige levererad
The Long Run i Talladega:  Olles tuffa utmaning som fick bilvärlden att häpna!
 
  1987


x

 

1987-01
1987-03 VIPS 3
1987-06-12
1987-05-08
1987-08

Trollhättans ingenjörsklubbs Årsmöte på Saabs Ljudlabb
Kontrasternas värld:  Mörkrummet och rampljuset
Saabs museum flyttar in i klassisk industrimiljö
Födelsedagstårta med 50 ljus!
Nytt museum i Trollhättan
 
  1988

x
 

1988-01-15
1988-02-12
1988-02-12
1988-05-06
1988-05-20
1988-12-23
1988-12-23

1988-12-23

Europapresentation för Saab 9000 CD
Saab 9000 CD — komfortbil med höga prestanda
Saab 9000 CD först med Saabs nya tändsystem — Saab DI
Nytt motorlaboratorium invigt
Nya D-line i Pressfabriken monterad   Nu ska personal för 4-skift anställas
Rolf Sandberg går - Jan-Erik Larsson kommer !
Nytt avgaslabb invigt
Nytt avgaslabb invigt
 
 
  1989





x



 

1989
1989
1989-02-24
1989-09
1989-10-20
1989-10-27
1989-12-22 Nr44
1989-12-12
1989-12-15
1989-12-15
1989-12-22

Nya 900S med Lättrycksturbo.
Ny Modell- och Prototypverkstad.
Ansiktslyftning på Gamla kontoret
Bertil llhage får amerikanskt säkerhetspris
Malmöfabriken invigs.     Idag invigs Saabs nya personbilsfabrik i Malmö,
Malmö: Vilken invigning!
Avtalet med GM det bästa som kunde hända"  -  GM passar oss bra.
Sista Vindrutan
Serietillverkningen börjadeden 12 december 1949
General Motors och Saab-Scania undertecknar avtal Samarbetar om Personbilar och Teknik
General Motors och Saab-Scania undertecknar avtal Samarbetar om Personbilar och Teknik

Karnsund rodde avtalet i hamn
 
  1990


x
 

1990-12-21
1990-1
1990-4
1990-6

Paul nu Metall-bas?
Saab uppgraderar bilprogrammet  — ny bil i lyxsegmentet
Ny turbomotor från Saab
Möt Tore "Med tummen" Gustafsson: Pionjär bland Saabs provförare
 
  1991
x





 

1991-03
1991-02-22
1991-08-20
1991-09
1991-09-VIPS 4
1991-10-18
1991-10-18

"Sverige  unikt"   David Herman
Freonfri luftkonditionering  Världsnyhet från Saab
Separata strålkastare för hel- och halvljuset
Ny Saab 9000
Ny Saab 9000
Här finner du formen!
17 Saab-leverantörer har nu fått GM-order
 
  1992

x

x
 

1992-03
1992-03
1992-03 VIPS3
1992-05
1992-09
1992-09

Saab Automobile:  Förlusten minskar
Per Gilbrand hedersdoktor vid Chalmers
Mästarmöte med Fangio i Saabs tecken
Sveriges Säkraste bil  Saab 9000
David Herman
Efterträdaren utsedd:         Keith Butler-Wheelhouse från Sydafrika
 
  1993


 

1993-04-01
1993-11-25
1993-12 09

Ny epok avslutad
Miljöpris till Saab
Sonett nummer ett
 
  1994
x
 

1994-01-20
1994-10-22

Frickeboa
Specialstämpel med Saab 900 Cabriolet
 
  1995



x

1995-01-12
1995-02-23
1995-03-02
1995-04-27
1995-05-04

Arbetsförmedlingen blir en leverantör till Saab
En miljon Saab 900 tillverkade
Ytterligare 120 ska nyanställas
Saab bygger ny målerifabrik för 12 miljarder
Nytt om folk   Ny chef för Saabs Bilmuseum
 
  1996

x

1996 Saab-idag-39
1996-07

1996-08-08

Fartrekord med Saab Sonett 1
Hendry imponerad av Saabs historia
Klurig stol av förre konstruktionschefen
 
  1997
x


x
 

1997-03-20
1997-06-12
1997-11-06
1997-12-05
1997-12-19

Veteran från Gunnar Ljungströms tid
Saab - 50 år   Vilken fantastisk kväll
Bättre lokaler för Saab Design
Lars Olsson ny chef för Tekniska
Sista Saab 9000 byggs i maj
 
  1998




 

1998-03-05
1998-03-12
1998-05-07
1998-05-07
1998-05-07

1998-05-28

Alla vägar bär till Rom
Anskaffning av bilmaterial
En epok är slut.. ...och så här såg det ut när den började
Smugglarna, italienarna och de trehundra teknikerna
Saab 9000 - årsmodell för årsmodell
Saab 9-5 Kombi -dynamik i sann Saabtradition
 
  1999



 

1999-03-11
1999-07-01
1999-10-07
1999-10-07

Så firades Erik
En Saabprofil varvar ner   Stig-Göran Larsson
Gunnar Ljungström - in memoriam
-Vi vill inte ha tystare bilar men vi vill styra hur det låter.
 
  2000
x
 

2000-01-13
2000-02-03

Positivt efter G M-besked     xxxxxxx
Nya karossfabriken växer fram
 
  2001


 

2001-05-17
2001-08-23
2001-08-23

Pensionärer visar Saab-historia
1000 meter Saabhistoria
1000 meter
 
  2002
 

2002-05-29
2002-07-24
2002-10-02

 

”Så skapade vi den - nya Saab 9-3 Sport Sedan”
Nya 9-3:an lockade 15 000
Saab Performance by Hirsch gör entré
 
  2003
 

2003-04-23
2003-05-14
 

Här kommer nya Saaben
Uppsägningarna inom Metall är klara
 
  2004
 

2004-06-16
 

Carl-Peter Forster: - Saab - ett starkt varumärke
 
  2005
 

2005-01
2005-04-03

Grönt ljus för BioPower
Nu visas Saab 9-3 SportCombi
 
 
  2006

 

2006-10-12
2006-10-18

Saab Sonett firar 50 år
Saab Sonett firar 50 år
 
  2007


x

 

2007-01-11
2007-03-07
2007-01-24
2007-05-30
2007-10-04

Därför var 2006 ett bra år  - Saabchefer listar de viktigaste händelserna
Upprustat EMC-labb i Trollhättan
Näringsministern träffade Saab och GM
Positiva reaktioner i massmedia på nya 9-3
Stjärnglans över Trollhättan
 
  2008

x

2008-01-14
2008-02-07
2008-03-08

Körglad crossover signalerar Saaboffensiv (Bilsalongen Detroit)
Och priset går till BioPower
Saab visar ny konceptbil i Genéve
 
  2009
x

2009-02-27

3 000 tågade för Saab
 
  2010
 

 
   
  2011
 

 
   
  2012
 

 
   
  2013
 

 
   
  2014
 

 
   
  2015
 

 
   
         
    00
01
Gruppfoto
Helge Magnusson pensionär.
 
         
 

 

  Saab s
  Veteranförening
  Trollhättan
Ansvarig utgivare:
Lennart Bergström
Tel. 0520-33172
Email: gl.bergstrom@spray.se
Webmaster:
Olle Johansson
Tel. 0520-31663
Email: olle.johan@telia.com